Search
Close this search box.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Αλλαγή τρόπου σκέψης και στάσης στη γνώση και στην εκπαιδευτική διαδικασία…

Το ενδιαφέρον των παιδιών να γνωρίσουν τον κόσμο είναι το κίνητρο για την μάθηση. Το διαθεματικό πλαίσιο σπουδών δίνει προτεραιότητα στην ενεργητική, βιωματική και συνεργατική μάθηση, λαμβάνοντας υπόψη την ατομικότητα, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού.

Τα βασικά σημεία του νέου αναλυτικού προγράμματος αφορούν:

Συναισθηματική Νοημοσύνη

Γιατί η ανατροφή... είναι τέχνη

Όλες οι δραστηριότητες στο σχολείο μας προσανατολίζονται με βάση τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών. Αφορά τους γονείς, τα παιδιά αλλά και τους εκπαιδευτικούς.​

Είναι “Η σύνδεση συναισθήματος και λογικής ώστε να αποφασίζω τη δράση μου”.

Αποτελεί…

Τη βάση της επικοινωνίας και της μάθησης στο σχολείο μας. Γιατί είναι σημαντική…

  • Βοηθά στην αυτεπίγνωση.
  • Βοηθά στην αντιμετώπιση στρες και άγχους.
  • Συμβάλλει στη νοητική ανάπτυξη.
  • Δημιουργεί κοινωνικές δεξιότητες.
  • Μειώνει την αίσθηση ανασφάλειας σε τοπίο ρευστότητας.
  • Δημιουργεί θετική στάση για τη ζωή.

Πρόγραμμα σχεδιασμού
και ανάπτυξης δραστηριοτήτων

Στο σχολείο μας διαχωρίζουμε το είδος των δραστηριοτήτων σε δύο βασικές κατηγορίες.

Οργανωμένες Δραστηριότητες

Οι οργανωμένες δραστηριότητες, αφορούν τις καθημερινές δράσεις των παιδιών στο σχολείο, μέσα από την μέθοδο project (ανοιχτή διαδικασία μάθηση, τα όρια της οποίας δεν είναι αυστηρά καθορισμένα και εξελίσσεται ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση και τα ενδιαφέροντα των μαθητών) και την διαθεματικότητα (την πολύπλευρη δηλαδή διερεύνηση και μελέτη ενός θέματος που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων, π.χ. Θέμα «Το Νερό»: «Τι είναι το νερό, ποια τα συστατικά του;» (Χημεία), «Πώς συμπεριφέρεται το νερό από φυσικής άποψης;» (Φυσική), «Η σημασία του νερού για το περιβάλλον και τη ζωή στον πλανήτη» (Περιβάλλον), «Ποια έθιμα της ελληνικής παράδοσης σχετίζονται με το νερό; (Λαογραφία).

Στοχευμένα Ανοργάνωτες Δραστηριότητες

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου μας είναι στηριγμένο, έτσι ώστε, από την μικρότερη έως και την μεγαλύτερη τάξη (2,5 – 6 ετών), να υπάρχει σταδιακή εξέλιξη της μάθησης που οδηγεί, τόσο στην συναισθηματική ωριμότητα , όσο και στην συνεχή ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Σκοπός του σχολείου είναι, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ξεκινά από την πρώτη επαφή και αναγνώριση με έννοιες που αφορούν το χώρο, τη γραφή, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, τη δραματική τέχνη, να μετουσιωθεί σε ουσιαστική γνώση και δημιουργίας τρόπου σκέψης.

Για τον λόγο αυτό, υπάρχουν στοχευμένα ανοργάνωτες δραστηριότητες, όπου στα πλαίσια του ελεύθερου παιχνιδιού, εκτελούνται στόχοι και τα παιδιά αποκτούν αβίαστα γνώσεις χωρίς ουσιαστικά να το καταλάβουν. Κάθε παιδί επιλέγει την γωνιά και την δραστηριότητα που εκείνο θέλει, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, γωνιές που βρίσκονται μέσα στο περιβάλλον της τάξης. Στις γωνιές αυτές τα παιχνίδια κατασκευάζονται από εμάς, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι στόχοι.